הודעת אבל על פטירתה של האמנית והזמרת אהובה עוזרי

הקשת הדמוקרטית המזרחית, עובדיה ומתנדביה אבלים על פטירתה של אהובה עוזרי, אחת הנשים המזרחיות פורצות הדרך בתרבות הישראלית. עוזרי הייתה כלת "פרס אקו"ם" לשנת 2008 וקיבלה פרס מפעל חיים של אקו"ם בשנת 2016.

אהובה עוזרי נולדה וגדלה בשכונת כרם התימנים שבתל אביב בשנת 1948. כבר בגיל צעיר עוזרי קוננה בטקסי אזכרה שהתקיימו בכרם התימנים.

עוזרי הייתה ידועה ביכולת שלנה לנגן על כלי הנגינה בולבול-טרנג לאחר שלמדה זאת מהמתופף ראווי שנקר. עוזרי הייתה מהבודדים בארץ שידעו לנגן בכלי זה.

בשנת 1976 שודר סרט תיעודי בשם "יום של חול", בבימויו של אורי ברבש, סררט אשר סקר את הקריירה של עוזרי והיה בעצם הסרט הראשון שעסק בתופעה של הזמר המזרחי. באותה שנה עוזרי חיברה את השיר "ירושלים של בית"ר".

ב-1999 הוציאה את אלבומה המצליח ביותר והוא "צלצולי פעמונים", אלבום אשר שיריו זכו לגרסאות כיסוי רבות. בשנת 2000 אובחן אצל עוזרי סרטן במיתרי הקול, היא עברה ניתוח לכריתתם ומאז קולה הפך לצרוד וחלש ולכן לא הייתה יכולה לשיר.

אהובה עוזרי הייתה אחת הנשים המזרחיות שעשו היסטוריה בתרבות הישראלית. מישהי ששברה את תקרת הזכוכית גם כאישה וגם כמזרחית. יהי זכרה ברוך.